Reactualizat la:

Eliberarea unei noi carti de identitate

Eliberarea unei noi carti de identitate
In urmatoarele cazuri: – la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmeaza a fi preschimbat; – daca s-a modificat numele sau prenumele titularului, prenumele parintilor, data ori locul nasterii; – in cazul schimbarii domiciliului; Preschimbarea buletinelor de identitate: …

 (15 comentarii)

Rectifica

In urmatoarele cazuri:
- la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmeaza a fi preschimbat;
- daca s-a modificat numele sau prenumele titularului, prenumele parintilor, data ori locul nasterii;
- in cazul schimbarii domiciliului;
Preschimbarea buletinelor de identitate:
-in cazul schimbarii denumirii sau a rangului localitatilor si strazilor, al renumerotarii imobilelor sau rearondarii acestora, al infiintarii localitatilor sau strazilor;
- in cazul atribuirii unui nou cod numeric personal;
- in cazul deteriorarii actului de identitate; in cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
- la expirarea sau revocarea interdictiei titularului de a se afla in anumite localitati;
- cand fotografia din cartea de identiate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
- in cazul schimbarii sexului;
- in cazul anularii;
Pentru preschimbarea buletinelor de identitate, sunt ncesare, dupa caz:

  • cerere tip pentru eliberarea actului de identitate
  • actul de identitate
  • certificat de nastere, original si copie
  • certificat de casatorie in cazul persoanelor casatorite, original si copie
  • hotararea de divort definitiva si irevocabila, dupa caz, original si copie
  • certificat de deces al sotului/sotiei decedat/decedate in cazul sotului supravetuitor, dupa caz, original si copie
  • certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, dupa caz, original si copie
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie
  • un document emis de institutii sau autoritati publice: pasaport, permis de conducere, legitimatie de serviciu, livret militar ori diploma de absolvire a unei institutii de invatamant, cu fotografie de data recenta, original si copie (in cazul pierderii sau furtului)
  • dovada eliberata de unitatea de politie unde este reclamat furtul, dupa caz, original si copie
  • chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate
  • documentul cu care se face dovada achitarii taxei extrajudiciare de timbru.

In cazul in care solicitantul nu este proprietarul imobilului, se va prezenta o declaratie de primire in spatiu a gazduitorului sau, dupa caz, a reprezentantului sau legal, acestea se consemneaza pe cererea de eliberare a actului de identitate, in prezenta personalului Serviciului Public Comunitar pentru Evidenta Persoanelor.

In situatia in care gazduitorul nu se poate prezenta la ghiseu, declaratia trebuie sa fie autentificata la notarul public sau, dupa caz, la misiunea diplomatica sau oficiul consular al Romaniei din strainatate ori in prezenta politistului de la postul de politie, pentru mediul rural. Certificatul de casatorie este obligatoriu si in cazul persoanelor vaduve.

Taxa pentru cartea de identitate este de 7 lei, iar timbrul fiscal este de un leu. In caz de pierdere, furt, deteriorare, taxa este de 7 lei, iar timbrul fiscal, de 4 lei.
Noroc si oameni cat mai putini la coada in fata dumneavostra!

 



Comentarii 15

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe AGENDA.ro

Autentificati-va pe AGENDA.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe AGENDA.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou