Reactualizat la:

Formula de calcul a timbrului de mediu, care inlocuieste taxa auto

Formula de calcul a timbrului de mediu, care inlocuieste taxa auto
Guvernul a stabilit, in sfarsit, formula de calcul a timbrului de mediu, care va inlocui taxa auto pentru masinile cu cel mult 8 locuri si care va conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru autovehiculele Euro 4 si Euro 3 si o scadere cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro!

 (18 comentarii)

Rectifica

Cuantumul timbrului de mediu pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic, precizeaza Mediafax. 

Suma de plata reprezentand timbrul de mediu se calculeaza pe baza urmatoarelor elemente:

a) pentru autovehiculele carora le corespund normele de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, timbrul de mediu se calculeaza pe baza emisiilor de dioxid de carbon si a cotei de reducere a timbrului de mediu, dupa formula:
Suma de plata = [(A x B x(100 - C)]/100, unde:
A = valoarea combinata a emisiilor de CO2, exprimata in grame/km mentionate in cartea de identitate a vehiculului;
B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimata in Euro/1 gram CO2;
C = cota de reducere a timbrului de mediu.
b) pentru autovehiculele din categoria M1 carora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 si pentru care nu este specificata valoarea combinata a emisiilor de CO2, dupa formula:
Suma de plata = [E x D x (100 -C)]/100, unde:
C = cota de reducere a timbrului de mediu;
D = cilindreea – capacitatea cilindrica;
E = timbrul de mediu
c) formula prevazuta la lit. b) se aplica si pentru autovehiculele din categoria M1 carora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 care nu detin omologare europeana de tip si pentru care nu este specificata valoarea combinata a emisiilor de C02.

Norma de poluare Euro si valoarea emisiei de CO2 sunt cele mentionate de Regia Autonoma “Registrul Auto Roman” in cartea de identitate a vehiculului, in conformitate cu prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei legi. Pentru autovehiculele care nu detin omologare europeana de tip a intregului vehicul, aceste elemente se determina in conformitate cu reglementarile in vigoare.

Cota de reducere a timbrului de mediu este stabilita in functie de vechimea autovehiculului. Vechimea autovehiculului se calculeaza in functie de data primei inmatriculari a acestuia. Atunci cand persoana care solicita inmatricularea sau prima transcriere a dreptului de proprietate asupra autovehiculului nu poate face dovada datei inmatricularii autovehiculului, timbrul de mediu se calculeaza in functie de anul fabricatiei.

Exemple de calcul a timbrului de mediu: la ce masini scade, la ce masini creste?

Pentru Dacia Duster Euro 5 de 1461 cmc , fabricata in 2012, taxa de platit va scadea de la 164 euro la 119 euro, in timp ce pentru un Volkswagen Golf 1390 cmc Euro 4, fabricata in intervalul 2001-2003, taxa va creste de la 147 euro la 264 euro. Alte valori: Skoda Octavia 1598 cmc, emisie 119 CO2 – de la 163 euro la 85 euro; Renault Clio 1390 cmc, 127 CO2 -de la 145 euro la 103 euro; VW Golf 6 1598cmc, 107 CO2 -de la 163 euro la 55 euro; Dacia Logan MCV 1461cmc, 119 CO2 – de la 150 euro la 85 euro; Ford Fiesta 1250cmc, 129 CO2 – de la 133 euro la 105 euro; Ford Focus 1598 cmc, 109 CO2 -de la 163 euro la 56 euro. 

Alte precizari privind timbrul de mediu… 

Timbrul de mediu se elibereaza si se aplica pe cartea de identitate a vehiculului de catre Directia Regim Permise de conducere si Inmatriculare a Vehiculelor la primirea dovezii de plata a timbrului de mediu.

Timbrul de mediu va fi aplicat numai masinilor destinate transportului de persoane care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune, nu si celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitata in continuare actuala taxa auto. 

In termen de 15 de zile de la data publicarii acestei ordonante in Monitorul Oficial al Romaniei, atentie, e doar un proiect!, Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice impreuna cu Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Transporturilor vor elabora normele metodologice de aplicare, care vor fi aprobate prin hotarare a Guvernului.



Comentarii 18

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe AGENDA.ro

Autentificati-va pe AGENDA.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe AGENDA.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou