Aradul sa fie separat de Timis, prin referendum! Asa cere un deputat UDMR

Vineri, 12 03 2010, 13:17
Înscrie în Delicious Înscrie în Facebook Înscrie în Myspace Înscrie în Technorati Înscrie în Google Înscrie în Twitter Trimite articolul prin Yahoo Messenger   | Arhiva   | Foto   | Print   | Trimite unui prieten

Un parlamentar propune referendum privind separarea Aradului de Timis in privinta regiunilor economice. Este vorba de deputatul UDMR de Arad Faragó Péter care propune un referendum local privind separarea judetului Arad de Timis in regiunile de dezvoltare economica si alaturarea Aradului judetelor din nord, in timp ce UDMR Arad nu si-a clarificat pozitia fata de acest subiect.

Deputatul Farago a declarat, vineri, intr-o conferinta de presa, ca Arad-ul ar trebui sa se alature judetelor Bihor, Satu Mare si Salaj pentru a forma o regiune economica, avand "prea putine puncte comune cu Timis".

"Restructurarea regiunilor de dezvoltare trebuie sa fie o prioritate a Parlamentului, pentru ca actuala organizare nu este benefica si aduce mari discrepante intre judete. Aradul nu este intr-o pozitie favorabila impreuna cu Timis; practic, cea mai mare parte a judetului nu are nimic in comun cu Banatul. Mai exista si o serie de sensibilitati intre cele doua judete, care nu ne ajuta cu nimic", a declarat reprezentantul UDMR.

El a afirmat ca are semnale de sustinere de la organizatii UDMR din judet, dar a adaugat ca sustine realizarea unui referendum "pentru ca populatia sa fie cea care decide de care parte vrea sa fie".

"Voi initia cat mai curand o dezbatere publica pe aceasta tema", a incheiat deputatul.

Desi ideea a fost lansata pentru prima data de Farago Peter in urma cu aproape o luna, UDMR Arad nu si-a clarificat inca pozitia fata de propunerea parlamentarului.

plan de dezvoltare vest_b

"Este un subiect destul de sensibil si poate ca referendumul este solutia cea mai europeana, oamenii fiind cei care trebuie sa decida, nu clasa politica. Problema va fi studiata de UDMR inainte sa avem o pozitie certa", a declarat, la aceeasi conferinta de presa, Levente Bognar, presedintele Consiliului Reprezentantilor Judeteni ai UDMR, care este si viceprimar al Aradului.
Din postura de viceprimar, Levente Bognar a avut retineri sa-si exprime pozitia, avand in vedere ca administratia PDL din Arad sustine realizarea unui pol de dezvoltare economica Arad-Timisoara, care sa concureze cu Bucurestiul, idee prezentata de primarul Gheorghe Falca la intalnirea de la Arad cu premierul Emil Boc de miercuri.

In 17 februarie, deputatul Faragó Péter lansa pentru prima data ideea separarii Aradului de Timis in regiunile de dezvolvare."Stim cu totii ca relatiile Aradului cu judetul Timis nu sunt chiar cordiale (…) Avem prea putin in comun cu Timisul sau Caras-Severinul. Regiunile de dezvoltare existente acum s-au facut doar cu pixul, fara a tine seama de nivelul de dezvoltare a judetelor, de necesitatile sau prioritatile fiecaruia. Astfel, diferentele economice s-au adancit", afirma deputatul.

O initiativa legislativa a parlamentarilor UDMR, prin care se propune infiintarea a 16 regiuni de dezvoltare, printre care una in care sunt grupate judetele Covasna - Harghita - Mures, precum si organizarea a cinci macroregiuni de dezvoltare, a trecut de Senat prin adoptare tacita, in februarie.
In proiect se mentioneaza ca pe terioriul Romaniei sunt constituite 16 regiuni si cinci macroregiuni de dezvoltare, care nu sunt unitati administrativ-teritoriale si nu au personalitate juridica.

 

Presedintele Consiliului Judetean Timis a refuzat sa comenteze aceasta propunere. "Oricine poate propune orice in tara asta. E optiunea unui individ in tara asta, dar orice propunere trebuie facuta in spiritul legii", a spus Constantin Ostaficiuc.

Fii reporter www.agenda.ro! Ai fotografiat sau ai filmat ceva iesit din comun? Trimite pozele si filmele la portal@agenda.ro

Citit de 5319 ori |
Arhiva Arhiva |
Foto Foto |
Print Print |
Sus Sus

Scrie parerea ta!








Security code de pe imagine

Lungimea comentariu: (min:10, max:1512 caractere!)
Aranjare: Rezultate/pagina: Ordine de listare:
Rezultate: [1 pagina]    1
85.
Anonim
Duminica, 14 03 2010, 17:26
Oare de ce vrea domnul regionalizarea asta? De ce separarea? Eu nu cred ca-l intereseaza Romania ci mai degraba o Transilvanie mai mare si cine mai stie...
84.
Anonim
Duminica, 14 03 2010, 16:39
pai sa isi bage p..a in el si in masa de bozgor nenorocit,bah romani prosti desteptativa vine strainu la noi sa dea ordine,vaisamar de tara asta,ce drec cum e posibil sa zica unguru ala nenorocit sa desparta tim de arad?bozgori imputiti
83.
VARU
Duminica, 14 03 2010, 12:39
DACA NU STAI IN CASA DE CHIRPICI SI NU AI PANTALONI RUPTI IN C..U..R NU POTI SA FI FALOS.
82.
Calin
Duminica, 14 03 2010, 10:27
Cred ca 90% dintre cei ce posteaza aici se cred in galerie la un meci de fotbal. Polemicile legate de regateni, mitici, moldoveni sunt rasuflate: Din pacate nu exista o statistica cu cati romani au emigrat si vor mai emigra iar locul lor e luat in prima faza de "fratii" nostrii de peste Prut. Asa ca pana va lamuriti care e mai banatean sau ardelean ne invadeaza Magde Ciumac si Anatolie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
81.
Ionescu C
Duminica, 14 03 2010, 10:21
Serialul "Falci" continua, sunt pe val, foarte bine si asa Bucurestiul le trimite bani mai multi. Motivul este accesul in tara (Nadlac, Curtici, Varsand, etc.) La noi Moravita , Cenad. I.C.
80.
banatan get be get
Sambata, 13 03 2010, 20:48
pt 73 si 77: vam ghicit! sunteti ori din boul rosu ori din gai... din doua una. ai spus 90%? mai copile , lasa poantele astea. e plin de moldoveni si olteni prin arad. am vizitat orasul si m amconvins. apropo? ce zici de regatenii care va conduc?? pt 78: sogore? stii ceva? daca tu esti tot roman ca tiganii din bukale, nu mai am nimic de adaugat. banat , banat aici e tara noastra ne pisam pe capitala voastra
79.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 20:14
....faceti echipa si cu caracal daca vreti.pe noi chiar nu ne interesati. Miroase a frustrari.
78.
SOGORU
Sambata, 13 03 2010, 19:53
NE DEZBINAM SINGURI NOI MAJORITARII, IN SCHIMB MINORITARII SUNT FOARTE UNITI,RUSINE.NOI SUNTEM ROMANI,NOI SUNTEM ROMANI,NOI SUNTEM AICI IN VECI STAPANI.
77.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 19:50
74: Da de ce taman Dorohoi? e orasul tau de suflet ? :)))))) stai tu linistit ca in Arad 90 % aici isi au radacinile!
76.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 19:12
are drepatate ungurul asta! dar cu o conditie: sa dea aradul , banatului, partea sa sudica din oras si judet!! si dupa aia mai vorbim! adica : aradul nou, vinga, lipova si toate comunele de pe celalalt mal al muresului
75.
forta banatul
Sambata, 13 03 2010, 19:08
regionalizarea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nu pe criteri etnice , ci economice, adminstrative si finaciare. forta banatul
74.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 19:06
pt 71: nu cumva esti aradean din dorohoi??? apropos , cati regateni misuna prin aradul lui falca??? iotcu ( presedintele consilului judean arad ) tot aradean e???? nu cumva e oltean??? dar primarul??? gheorhe falca??? nu cumva e oltean de prin brad??( venitura olteneasca in brad)??? dar secretarul de stat din min transporturilor marele ""aradean"" eusebiu pristru, e tot aradean adevarat??? dar prefectul?? oricum aradul nu e in ardeal.... ci in crisana! si un sfert din oras si judet in banat asa ca...nu fa probleme amice: aradul e si el plin de soldoveni si olteni care au venit in oras in perioada ceasuista si dupa , pt ca aradul , a fost oras industrial care avea nevoie de forta de munca. si dupa revolutie au mai venit un val de tigani, olteni si moldoveni la casele svabilor ( pt ca si aradul a avut svabii lui) tu nu cumva esti si tu un pui de venitura prin arad???
73.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 18:43
71 ! Banat istoric a fost odata; acum e Moldova+Severin , asa ca ma lesi ...
72.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 18:34
@71, auzi paSSa, cu cit te plateste Agenda ca sa intretii starea conflictuala si polemica in jurul subiectului ?
71.
paSSa
Sambata, 13 03 2010, 17:53
in sfarsit un ungur destept toti taranii ar trebui sa asculte de el si referendumul facut cat mai repede cu putinta,doamne ajuta sa ne scapam de voi BANATUL istoric isi are granitele bine conturate,gura lui adevar graieste ,asa k valea si la mai mare oricum nu ne sunteti de "folos"
70.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 15:02
Bineînţele să Anonim 58, 62 (cu amendamentul că nu toată clasa politică, ci clica portocalie) şi 68 au dreptate, ca orice om inteligent, care cunoaşte istoria românilor şi istoria lumii. Tot felul de analfabeţi portocalii schiaună despre separare, independenţă, autonomie (evident, faţă de bun simţ şi cultură). Valeaaa cu acest neica Nmeni de deputat al lui Iuda, care se vede acum luat în seamă, după ce a slobozit o aberaţie cu substrat iredentist ! Timişoara e cel mai inteligent oraş românesc, în care există toleranţă, prietenie, interculturalitate. Rasiştii să plece pe altă planetă! Cretinoidul de Anonim 65 e un fan al primarului penal Falcă. Vă amintiţi vorba cu 'Spune cu cine te însoţeşti...'? Îi va ţine companie la mititica?
69.
Banaticus
Sambata, 13 03 2010, 13:33
Erata : banatenisme,.....exagerate si nedocumentate, oricum...
68.
Banaticus
Sambata, 13 03 2010, 13:30
Sunt incintat de atata ANONIMAT curajos si responsabil. Buna stare nu e data , asa cum propaganda capitalista generalizata afirma, intru folosul catorva indivizi de pe planeta asta, de proprietate si aroganta insusirii ei... Cred ca e data de constiinta, asa cum unele grupuri demografice sau parti mai mari ale unor natiuni sau popoare au un nivel de trai mai elevat prin activarea si manifestarea vectorilor de constiinta a propriului bine intre ceilalti oameni si in conditiile date de lumea din jurul lor, ca tari sau ca populatii. Dovada: svabii din Banat si nu numai, au muncit la fel de constiincios si corect si mult si bine in conditiile societatii romanesti ce exersa un mod socialist de convietuire cu limitarea proprietatii, la colectiv (C.A.P.), la fabrica, la birou, oriunde...Asadar nu rivnita avere si impricinatul lux vor mobiliza vreodata romanii sa o duca mai bine si sa se poarte mai civilizat ci CONSTIINTA. Aceea a convietuirii si intrajutorarii, a cooperarii si intelegerii, a respectului si modestiei... Din pacate... Felicit toti anonimii pentru sincerele si dreptele lor opinii, manifeste in limbajul minunat si feeric al celor care o trag, o baga, o freaca s.a.m.d. cu lexic si reguli gramaticale impecabile, indiferent de bantenisme, oltenisme, ardelenisme, miticisme, moldovenisme, manelisme si separatisme...
67.
transfugul
Sambata, 13 03 2010, 13:12
Sa te ia dracul de ungur imputit ce esti , piei satana din tara noastra , in Ungaria cu tine daca nu-ti convine in Romania , ce mai stai ???
66.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 12:58
@65, esti pe nicaieri omule, asa te-a obisnuit media bucuresteana, "sa ne-o tragem unul altuia", sa vedem care i-o trage mai tare celuilalt ? esti penal...
65.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 12:54
sper sa o faca! sa ia toate institutiile din tm si sa le mute la arad! sper ca falca sa i-o traga lui ostaficiuc, care oricum nu conteaza in pdl! sper ca votul din decembrie sa se materializeze in fapte! hai PDL!
64.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 11:17
"The trouble with Scotland…is that it's full of Scots." Edward I, 'Longshanks' King Of England
63.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 11:06
Agitatie degeaba, fustrari cat incape etc.Cele 2 orase o sa se dezvolte impreuna avand in vedere distanta destul de mica si viitoarea autostrada.Exista mai multe siteuri despre regiunea de vest cum ar fi regiuneavest.ro .Cred ca acesta impartire e destul de buna avand in vedere ca destui de multi din Hd, Cs si Arad ( ma refer la cei cu studi superioare ) s-au mutat de mult in Timisoara.O impartire de gen ungureasca este buna doar pt unguri.
62.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 11:05
clasa politica a reusit dezbinarea cetatenilor:(pacat....poate politicienii ar trebui sa isi faca dracu treaba si nu sa inventeze legi tampite...vina este a noastra ca ii toleram:(
61.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 10:29
Acest comentariu a fost moderat din cauza limbajului licentios.
60.
Onoare si Adevar
Sambata, 13 03 2010, 07:59
Fara suparare ,sunt banatean ,am fost in Suceva si in zona ca turist este o zona extraordinara cu oameni intreprinzatori,gospodari si este dezvoltata economic ,nu se compara economic cu nici o alta zona a Moldovei (de altfel face parte din Bucovina).Gospodariile sau afacerile sunt conduse f. bine de femei, barbatii sunt mai puturosi dar treaba merge bine pe acolo..e un fel de matriarhat dar revenind la Banat trebuie sa avem mare grija la invazia parvenitilor si dezradacinatilor care s-au aciuit pe aici ptr ca incearca sa aduca numai ura cu ei frustrarea,inselatoria si manipularea ...stitzi voi bine care sunt aceia ...au mai incercat sa sparga chiar si Revolutia si sa-l apere pe CEAUSESCU veniti cu marfarele de la Craiova si Baicoi , inarmati cu bite...
59.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 07:37
La revedere! Puteti sa faceti regiune si cu Suceava din partea mea!
58.
Anonim
Sambata, 13 03 2010, 04:41
@21, vorbesti timpenii cu Timisu & Carasu separat de Romania. Iti spun sigur ca vorbesti prostii. Si retine, sint banatean sadea. @24, ai sesizat corect, aradul va fi judet de margine in regiunea crisana, ptr ca oradea nu va fi mai proasta sa nu traga spuza catre ei. @26, corect, solutia este o regiune comuna Arad-Tms. Ce n-ar da clujenii sa aiba Oradea sau Sibiul la 50 km de ei... Asa e, dezbinarea nu duce nicaieri. @30, bati cimpii dind cu flit aradenilor. Timisoara, oamenii ei au o meteahna, nu stiu, nu vor sa-si faca aliati. Clujenii pot miza oricind pe ajutorul bistritenilor, morosenilor, salajenilor, celor din Alba, Sibiu, etc, iar noi nu stim sa ni-i apropiem pe aradeni, ci tot intretinem hira din anii comunismului. Uniti sintem mai puternici decit oricare dintre cele 2 orase luate separat. Sa tii minte asta. @31, de acord cu Orsova inapoi Banatului. Chestia cu viza ptr olteni e o timpenie. @38, nu pune paie pe foc trimitind aradenii la Erdély & Székelyföld @45, si mie mi se pare ca Farago vrea treaba asta ptr ca din actuala arondare Aradul are cel mai mare numar de unguri, motiv ptr care s-ar simti mai confortabil impreuna cu BH unde sint clar mai multi unguri decit in TM, CS sau HD. @49, de oameni ca tine e nevoie. Hai Poli, hai UTA. @57, solutia nu e Republica Banat, crede-ma...
57.
Pentru anonim 50 si pt toti in general
Sambata, 13 03 2010, 01:05
Pt. anonim 50: Clujul nu o sa fie niciodata peste Timisoara. Clujul este un oras foarte anost si comunist unde sunt multe interese ale bucurestiului, si asta face sa aproprie calitatea lui de cea din bucuresti, pe care o stim cu totii. Tocmai poate pentru ca Timisoara a fost ignorata atata timp de catre buc. a fost lasata sa se dezvolte in ritm propriu si are personalitate puternica ca oras de aceea deranjeaza bucurestiul, clujul, aradul. APROPOS pt cei care inca mai au indoieli va rog sa verificati orice statistica sa vedeti ca: Timisoara este orasul din romania cu standardul de viata cel mai apropiat de cel european, jud. Timis este primul contribuitor la stat de MULTI ani incoace, Timisoara este al doilea oras ca marime din romania dupa buc (a se verifica pe wikipedia sau oriunde altundeva). Din tim. se iau multi bani anual pt a se trimite la cluj ca asa vrea un baiat de 1.50m inaltime si corupt. Sa nu uitati niciodata ca nici un timisorean nu o sa vrea vreodata sa se mute in cluj pe cand clujeni cunosc multi ce vor sa se mute la timisoara. Apropos de separarea aradului ar fi bine daca s-ar separa Banatul de Roamania macar economic, ca sa nu se mai speculeze si sa nu mai existe dubii. TRAIASCA REPUBLICA LIBERA BANAT, TRAIASCA TIMISOARA !
56.
PD-L(Poponaru Debil-Lingau)
Vineri, 12 03 2010, 23:24
Foaie verde glonţ fatal Jos guvernul criminal Puneţi mîinile-n cătuşă Şi trotilul chiar în uşă. Să-i vedem scrum şi cenuşă. Luaţi-le averile Pruncii şi muierile Şi să-i strămutaţi din vilă La confort doi, fără milă, Iar bandiţii, toţi, cu pleava În chirie la Jilava. Bată-vă toţi dumnezeii Ca-ţi furat cu sacii, leii Şi-am rămas ca derbedeii. Astăzi mergem la cerşit, Cerem bob din ce-am muncit. Că ne-aţi luat trudă şi sînge, Ochiul nu mai ştie plînge. Chiar dacă aprinzi feştila Nu poate să vadă mila, Greaţa ne-a cuprins, şi sila, Pînă într-o zi, cînd jocul Va aprinde-n ţară focul. Rugăciunea nu vă scapă Nici cu ploaie, nici cu apă, Doar lopata şi o sapă. Foaie verde glonţ fatal Jos guvernul criminal.
55.
Onoare si bun simt
Vineri, 12 03 2010, 23:24
Asa este anonim 53 ,si pentru toti cei care traitzi aici ,mai ales cei care iubitzi aceasta regiune nu va lasati influentati de parvenitii care incearca sa semene vrajba intre noi .Este o regiune frumoasa cu oameni gospodari care nu incearca sa insele ,oameni civilizati care-si iubesc familia si dau tot ce au mai scump pentru copiii lor. Va rog nu incercati sa va lasti influentati de cei care incearca sa destrame ,sa dezbine, si sa semene ura , astia sunt usor de remarcat ,intotdeauna sunt acei frustrati veniti de pe alte meleaguri pentru a castiga bani si un trai mai usor aici. Problema lor este ca se vor simti tot timpul straini aici pentru ca si-au negat obarsia iar parintii lor i-au trimis de acasa fara regrete ,constiinta lor este primitiva nu muncesc pentru copii lor ci doar pentru orgoliul si frustrarile lor. Asta e prima categorie ,a 2-a este cea a strainilor nord-vestici care incearca pe toate caile sa dezbine pentru un ideal al lor stravechi ,meschin si mincinos.Atenti mare acestia din urma sunt f. perversi ,au in sange gena de nomazi veniti calare din stepe indepartate jefuind si tilharind alte popoare.
54.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 23:10
Drum bun ! Nu avem nimic in comun .
53.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 23:03
VIVAT REGIUNEA BANAT!!!ROMANI,SARBI,UNGURI,NEMTI SI TOTI CEI CE SIMT SPIRITUL BANATEAN SUNT INAINTE DE TOATE BANATENI.FRUSTRARILE CELOR CE NU SE POT ADAPTA SI INTEGRA IN BANAT,SE TRANSFORMA IN URA,VIOLENTA,IREDENTISM SI PAPAGALICISM.
52.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 21:37
Este o mare prostie scoasa din capul unui asa zisul parlamentar maghiar care habar nu are ce scoate din gura inainte de a se afirma. Un asa fel de om nu are ce cauta in Parlamentul Romeniei. Este un focar de infectie pt tara si pt toate regiunile ei. Ar fi bine sa-si de-a demisia din functia de deputat sau sa fie tras la raspundere de o comisie parlamentara care stabileste daca a comis o abatere privind interesele tarii si a regiunilor si sa fie luat la raspundere. Si dupa aceste reportaj se pare ca a comis o mare abatere disciplinara privind Constitutia tarii. Acasa cu el sa mai invete legile tarii romane.
51.
Anonimului 50
Vineri, 12 03 2010, 20:19
Timisul e primul contribuitor la bugetul tarii, daca stii ce inseamna asta, clujul e pe 3 iar aradul e pe 12. ..........Asta apropo de intoxicatiile care apar periodic de genul "aradul a depasit timisul" etc etc. .........Cu bani de la buget se poate face foarte mult, trebuie insa sa ii primesti, pentru ca sistemul e facut centralizat si depinzi de cei de la putere. Pentru ca unii sunt buni de dat iar altii de luat. Iar Banatul in general si Timisul in special e marginalizat de zeci de ani, si cu toate astea e primul in tara la productie, iar asta n-o zic eu ci o zic chiar miticii de la statistica. .........In alta ordine de idei, daca clujul e peste Timisoara, de 20 de ani aud chestia asta, si e falsa. in orice caz, boc trage sforile pt judetul lui asa cum psd-ul a tras pt moldova, deci dpmdv e egal, atata timp cat eu mi-s pagubit. .........voi aradenii n-aveti istorie, n-aveti traditie, nu stiti nici macar care-i regiuni apartineti. ..........mai bine sa fim cu fratii nostrii caraseni impreuna; si daca nu ne-or mulge miticii ca sa aibe cui sa dea banii sa-i faca cu poola mare (finu, boc si alti pedelei), ne-om descurca noi. Asa "prafuiti" cum spui ca ni-s. .........voi vi-s margine in toate combinatiile, asa ca oricum e rau pt voi. Asa poate ne lasati aeroportul in pace, si il resuscitati pe al vostru, pt ca chelului ii trebuie tichie de margaritar. .........hai ceau.
50.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 19:39
PT ANONIM 46: Dati-le dragii de ei ca au nevoie! Aradenii n-au nevoie de banii vostri, iar Clujul nici atat...ce gluma buna :)) Pai Clujul e mult peste Timisoara -la toate capitolele! Io zic sa mai iesiti din Timisoara aia a vostra prafuita si sa mai vedeti alte orase din tara , sa vedeti deferenta , la ce vreti voi: drumuri, case, vile, masini, salarii! Sunteti la urma "bre"
49.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 19:38
Nu stiu de se scriu atitea comentarii pe acest subiect,deoarece nu intereseaza pe nimeni mai ales ca acest deputat de Arad vrea sa-si justifice si el prezenta in camera deputatiilor.Rivalitate intre Arad si Timisoara nu exista decat la fotbal, dar aceasta rivalitate intre cele doua orase aduce beneficii deoarece concurenta aduce bunastare si crestere nivelului de trai ceea ce nu se intampla in alte orase ale tarii.Asa ca nu incercati sa ne dezbinati caci tot impreuna suntem peste voi.Salutarii de la Timisoara si asteptam ca UTA sa promoveze in prima liga.HAI POLI,HAI UTA.
48.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 19:33
Pt cei care se ocupa asiduu de intoxicare anti-romaneasca, doar atat: INTR-O ZI O SA VA DOARA. RAU DE TOT. V-o spune un banatean!
47.
pt timisorean
Vineri, 12 03 2010, 18:44
si de ce n-ar avea romania regiuni autonome? tu stii ce-s astea? sau crezi in basmele prm-ului? romania va avea regiuni autonome oricum, iar Banatul va fi una dintre ele.
46.
Anonimului 34
Vineri, 12 03 2010, 18:41
Ce are Carasul mai crisanene? CARASUL INSEAMNA BANAT asta are. FACE PARTE DIN BANAT. Si mai bine dam bani carasenilor ca sunt banateni de-ai nostrii decat sa-i dam miticilor care sa-i bage in moldova, in cluj si-n arad.
45.
timisorean
Vineri, 12 03 2010, 18:38
Dragii mei... Propunerea individului de la UDMR nu are nici o legatura cu rivalitatea noastra "sportiva" cu Aradul ci are o implicatie mult mai importanta. In acest fel domnul de la UDMR vrea sa refaca Partium-ul istoric, care era o provincie ungureasca. Planul lor la UDMR este ca in urmatorii 4 ani sa ceara apoi autonomia Partiumului pe motiv ca cetatenii au decis acest lucru indirect in momentul in care au votat astfel pentru regionalizare. Oricum, un lucru sa fie clar: Romania nu va avea regiuni autonome decat atunci cand si Ungaria va avea...adica niciodata.
44.
LU' FAUGH
Vineri, 12 03 2010, 18:24
Asa o imbecilitate n-am mai auzit de foarte mult timp. Desi cotidianul abunda de prostie... ardelenii, banatenii, oltenii samd natiuni diferite?! Vorbim limbi diferite?! Cred ca ai fix atatea clase cate are si trenul... Continua sa flatulezi si iti promit ca ma zbat pana iti fac rost de vreo doua ore la OTV, ca acolo ti-e locul... Sau macar pe la Gataia sau Jebel. Acolo, ce-i drept, pentru mai mult timp !
43.
faugh
Vineri, 12 03 2010, 17:02
Poate nu ar strica sa fie Aradul separat (la investitii) de Timis. Adar si Timisoara au si trebuie sa aiba o colaborare puternica, dar tocmai faptul ca depindem unii de altii inrautateste relatia. Daca ar fi fiecare cu banu' lui, ne-am trata mai bine. Regiunile insa ar trebuii facute cat se poate dupa vechile regiunei (Banat, Crisana, etc) nu doar in aglomerari de judete care sunt impartite in regiuni (ex. jud. Arad). Si da, Timisoara e plina de moldoveni si olteni, si da, in Arad sunt multi unguri (pa langa moldoveni...) dar asta nu inseamna nimic. Timisoara apartine BANATENILOR. Si trebuie sa facem deosebirea intre banateni (ca si nationalitate) si romani sau unguri, sarbi etc. Ungurii din Timisoara sunt in primul rand banateni, abia apoi unguri. Asadar, Romania nu e basi un stat national, cum scrie in cosntitutie, fiind un stat multinational, format din banateni, ardeleni, secui, pemi, olteni, moldoveni, makedoni.... NU vorbim aceasi limba (miticeste). Nu gandim si nu simtim asemenea altor regiuni. Dar toti cei din regiune gandesc si simt lafel. Indiferent de "limba mama". PS: In 1918 s-a scris o proclamatie pe care "regatul" o ignora si azi. In 1919 era promis Banatului de altceva decat a primit. TREZIREA oameni buni. Cat mai inghitim imbecilitatile Bucurestiului?
42.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 16:53
poate vrei sa spui ca timisoara este orasul cel mai rivnit de tigani... toti bastanii din romania si-au facut castel in timisoara.
41.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 16:45
Aoleu ce m-am enervat! Am clicat de două ori greşit în comentariul 39. Aşa se întâmplă când tot felul de înapoiaţi mintal ca Anonim 22 se apucă să bată câmpii pe bloguri...
40.
Bocereanu Marius
Vineri, 12 03 2010, 16:45
Departe de realitate aceste aprecieri privind comunitatea judeteana Aradeana. Omul nu cunoaste istorie, economie, nici chiar geografie. Cu toate astea, potrivit ar fi, in opinia modesta dar ferma si bine intentionata a subsemnatului, ca Regiunea vest, bine prefigurata in prezent, incluzind cele 4 judete cunoscute, sa aiba, ca centru de greutate administrativa si operativa municipiul LUGOJ, situat bine ca un oras la intersectia directiilor principale de interactiune in regiunea vest, cvasi echidistant, capabil sa sustina si sa dezvolte infrastructura necesara, punct nodal al cailor de comunicatie in plina restructurare, precum autostrada Budapesta-Szeged-Arad-Timisoara-Lugoj-Faget-Deva-Sibiu..........-Bucuresti-Constanta,cu descarcarea foarte importanta spre Resita(Caras-Severin-Orsova-Dunare-Oltenia-Muntenia-Sudul Balcanilor) etc. Presupusa zona metropolitana Lugoj ar implini multe din semetiile locale ale majoritatii locuitorilor si agentilor economici, institutiilor culturale si administrative, etc. din toate cele 4 judete, mai ales daca nu s-ar incorpora strict in judetul Timis ci intr-o forma administrativa de tip plasa sasu arie de resedinta regionala.aR FI BINE CA persoanele, fie din UDMR, fie din alte structuri, sa studieze si sa cunoasca bine toate aspectele legate de dezvolarea provinciilor romanesti si limitrofe din vestul Romaniei, sa invete de unde se stie mai bine ce interese si perspective au aceste regiuni si apoi sa sprijine ceea ce este viabil si benefic nu trasneli minoritare ca reprezentare si tendinta.Aceste initiative centrifuge si dizarmonice pot servi doar intereselor unor grupari particulare si minore, chiar unor interese din afara tarii si regiunii de referinta.Si nici macar acelora ci altor neprecizate sau obscure preferinte non benefice dezvoltarii de durata. Sa speram ca nu acestea vor fi luate in considerare in cursul proceselor de reasezare a structurilor administrativ-teritoriale ale tarii noastre...
39.
Anonimului 22
Vineri, 12 03 2010, 16:41
Impostor eşti tu, manelistule! Pleacă într+un oraş portocaliu, dacă Timişoara - adusă pe llocul 1 ca standarde europene într-o urbe româneasca în noiembrie 2009 - nu ţi-e pe plac!
38.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 16:07
Asta-i ca şi-n bancul acela făcut de nemţi cum că ar face românu orice numai să nu-şi repare drumurile... La fel e şi cu arădenii ăştia :) Eternul lor alibi, Timişoare e de vină ! :))))) De parcă le furăm noi lor bugetu... Mereţi voi cu Erdély & Székelyföld la un loc că o să vă dea Boc şi cu tata Băselu lapte şi miere direct la guriţă :)
37.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 15:59
Pt anonim 36,cred ca vroiai sa zici olteni dar esti mult prea frustrat.Go in Prazaria.
36.
SOGURU
Vineri, 12 03 2010, 15:48
NOI SUNTEM ROMANI ,NOI SUNTEM ROMANI ,NOI SUNTEM AICI IN VECI STAPANI
35.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 15:42
Sigur. De ce nu? Si lasa Aradul sa se integreze in regiunea de est, nu? Sau cea de sud, de ce nu?
34.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 15:24
PT ANONIM 8,9, 27 Visati neicolor! Timis si Caras ? Ha, ha, ha pai ce are Carasul? orase mai urate ca Resita si Caransebes nu exista in tara asta! Si saracie lucie!
33.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 15:17
....da chiar orice papagal care deschide gura ajunge pe prima pagina. Asta parca traieste la 1000km distanta sau de parca traieste in RAI si noi restu pe pamant.
32.
CRISANA
Vineri, 12 03 2010, 15:13
PT ANONIM 23 Pai vezi ca esti moldovean! zii frate asa- la cum injuri n-ai ce cauta in vest- du-te pe tarla la sfecla!
31.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 15:13
Foarte bine dar mai vrem ceva....granita la Orsova si vize la olteni:)))
30.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 15:09
Şi care-i faza ? De parcă-i obligă cineva pe arădeni să fie în barcă cu noi... Treaba asta cu regiunea e fix p.... ! Poa să mergă liniştit arădenii în ce barcă vor ei cu cine vor ei. Vreau să-l văd şi eu pe primul timişorean care o să plângă... Când o zbura porcu peste Mureş !
29.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 14:55
Hei , treziti-va. nu mai suntem in anii '60 cind s-au produs niste erori care au condus la o ura aberanta intre cele doua judete. Nu suntem in vreo competitie. Iar la greu si cei de la UTA au sarit in apararea lu Poli, iar asta noi, timisorenii, n-ar trebui sa uitam. Insa ar trebui sa dam uitarii niste greseli de administratie care s-au produs acum foarte multi ani
28.
tampitule
Vineri, 12 03 2010, 14:55
alt nenorocit cu ganduri de om tampit, pai ma molecula noi suntem doua orase amice, daca ne am uni am face mult mai multe si am fi o forta, tu un om nemernic numai la dezbinare iti sta gandul, cine te plateste?, sua, mossadu, rusi?..idiotule
27.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 14:52
sint de acord cu anonim 9,as mai adauga o granita si ceva vize
26.
Valentin Sporea
Vineri, 12 03 2010, 14:52
Multe comentarii scrise de oameni care nu gandesc. Dincolo de prostia pe care a scos-o pe gura udemeristul asta, trebuie sa fim realisti si sa intelegem ca Aradul si Timisul sunt doua dintre cele mai importante judete din tara asta. Economic vorbind, dar si din punct de vedere al pozitiei. Sunt ferm convins ca ar trebui sa militam pentru o regiune Arad-Timis in adevaratul sens al cuvantului. In eventualitatea unei viitoare federalizari ori regionalizari a Romaniei, ar trebui sa fim uniti, pentru ca astfel o vom duce cel mai bine. Respectele mele atat pentru aradeni, cat si pentru timiseni. Ar trebui sa ne ajutam si sa ne unim fortele , nu sa stam pe margine si sa carcotim aiurea, pentru ca avem numai de castigat impreuna. Dezbinarea nu duce la nimic bun.
25.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 14:49
18. Anonim, esti rau si gandeste-te ca exact asa esti si tu vazut de ...danezi si norvegieni ca sa nu spun de unii vecini ai nostri. A spune astfel de lucruri nufaci decat sa incurajezi niste teorii care au facut numai rau de-alungul secolelor atat aici cat si in intreaga lume. In afara faptului ca arati un grad de cultura minimal ce are la baza o proasta crestere a ta, sensibilizezi si pe altii care la fel ca tine nu au simtul masurii si al respectului intre oameni. Ceea ce tu mananci si hainele care le porti sunt facute de oameni din intreaga lume fie ei de orice rasa si nationalitate s.a.m.d. Ma gandeam sa-ti recomand o vizita in America de Sud, dar nici macar acolo nu mai exista regimuri cu orientare fascista.
24.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 14:48
sa se desparta cit mai repede, ca sageata albastra timisoara-arad. oricum aradu o sa fie un judet de margine in orice combinatie, ei o sa piarda oricum.
23.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 14:47
pentru crisana ala...esti un dobitoc....si daca ii plina de moldoveni care ii problema? sau de olteni....sau de tigani sau de unguri sau de alte natii? problema ii doar in capul tau...de aradean imputit...scarbos si netrebnic....esti un rasist...si iti meriti soarta...de asta ii Timisoara de 10 ori mai frumoasa ca oricare alt oras din Romania....poate nu mai frumoasa ca Sibiul...dar cel putin egala...pentru ca diversitatea etnica se vede in cladiri,pe strada si in spiritul civic ;) Asa ca traieste tu in aradul tau....si nu-ti mai baga nasul unde nu ii de tine...;) Aradul intradevar este un oras frumos nu am ce comenta...pacat ca printre noi traiesc astfel de oameni carora le place sa fie rasisti.....;) Orice padure are si uscaciuni....uscaciuniile alea fac padurea mai frumoasa ;)
22.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 14:43
ne intrec toate orasele si tirgurile la investitii si idiotii tot il voteaza pe impostorul barbos... sinteti majori si inca mai credeti in povestile cu bucurestenii cei rai, care nu dau bani. nu a fost in stare sa primeasca bani nici macar cind pnt-cd a fost la guvernare si nu o sa primeasca niciodata pt ca este o NULITATE.
21.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 14:42
:)) sa-l separe....din partea mea sa separe romania de banat ;) ramane timisul si carasul si cu siguranta ne vom descurca mai bine ;) Daca nu ar venii propunerea de la un bozgor imputit care nu ar avea drept sa ceara asa ceva ar fi ok...dar asa....sa se duca in ungaria sa ceara ce vrea el....degeaba sunt simpatizant pdl....daca o ard astia cu udmr....defapt toate formatiunile politice mari din romania au tras cu udmr-ul ;) so....ramane doar prm ;) care daca ar ajunge la putere cu siguranta ar face un lucru bun....si toti ar fi fericiti....toata lumea ar traii dupa aceasi lege...nu ca vezi doamne ala ii tigan si are nevoie de locuri speciale la scoala...sau in alte institutii...sau ca ala ii ungur si are nevoie de ore speciale de ungureste...si la magazin refuza sa iti vorbeasca in romana....oricum...la primul protest al ungurilor din ardeal....am pus mana pe sapa si am plecat.....romania teritoriu romanesc...si doar atat nu unguresc...;)
20.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 14:42
Relatiile pot fi cordiale daca sunt lasate la o parte ambitiile prostesti ale unuia si altuia. Cele doua orase sunt foarte apropiate si pot in viitor forma un pol important ca economie s.a. Important este ca in dezvoltarea polului sa existe un echilibru, un raport echitabil in functie de necesitati, oportunitati, realitati in tot ceea ce priveste investitiile, iar concuranta sa aibe si numitorul comun al dezvoltarii regiunii ca atare. Poate ar trebui ca aceasta concurenta sa fie directionata spre o concurenta intre Timisoara si Arad versus celelalte zone ale tarii, o concurenta in folosul tuturor care sa stimuleze dezvoltarea rationala a intregii tari fiindca o tara puternica economic are un cuvant de spus. Impreuna putem fi mai puternici dpdv econimic si ca influenta in raporturile cu puterea. Principiul nu ar trebui sa fie "nobilul si serbul" ci o dezvoltare egala care sa ne faca puternici.
19.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 14:27
S-a molipsit de la Popey cu referendumul. Sărăcuţii! Avem bani de aruncat cu idei portocalii, nu-i aşa?
18.
crisana
Vineri, 12 03 2010, 14:26
PT ANONIM 5 Lasa frate sa fie aradenii zero barat ca Timisoara-i pe minus de mult cu toti moldovenii din Soarelui si Lipovei si toti coloratii de la Severin :)) Vai de capu vostru! Sa fie Aradul la Crisana , ca-n Timisoara pute de moldoveni si olteni!
17.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 14:25
ACEST NEICANIMENI A PRIMIT LOC BONUS, NICI NU ARE COLEGIU. E PE BUNE. E UN DEPUTAT SPAGAR!
16.
Anonimului 14
Vineri, 12 03 2010, 14:24
E deştept ca tine, manelistule! Cine te ţine în Timişoara, berbecule portocaliu? Du-te în ograda lui Falcă, dar vezi că are dosare penale cu milioane de euro mânărite...
15.
Anonimului 14
Vineri, 12 03 2010, 14:24
E deştept ca tine, manelistule! Cine te ţine în Timişoara, berbecule portocaliu? Du-te în ograda lui Falcă, dar vezi că are dosare penale cu milioane de euro mânărite...
14.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 14:13
destept ungura'. oricine se asociaza cu orasul lui ciuhandu are de pierdut. te trage la fund ca un bolovan.
13.
Banatean
Vineri, 12 03 2010, 14:12
Aradul nu are nimic in comun cu Banatul, aradenii sunt alte specii, udemeristu are dreptate, sa mearga aradenii lui cu oradenii si sa ne lase in pace!!!!!!
12.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 14:10
Ioi cât e de dăştept! Ca un boculeţ fleţ!
11.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 14:05
O propunere otravita, dar si catziva comentatori cu gandire infantila. Se salveaza total Anonim 7 si 8, iar parzial Anonim 5 . Manelistii si aliatzii lor vor ajunge in curand la lada de gunoi a istoriei. Am citit in ZIUA DE VEST de astazi ca pedeleii din Timis si Arad se aliaza si il sustzin pe primarul penal Falca, finul matrozului. Va miratzi?
10.
UTA
Vineri, 12 03 2010, 13:57
ARADUUUU!!! ARADUUU!! Marsh d-aicea timisu
9.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 13:54
Sunt de acord. Dragoste cu forta nu se poate. Propun ca, pe Calea Aradului, sa se ridice o bariera si toti aradenii sa plateasca taxa.
8.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 13:54
De acord, cu conditia sa lase cele 12 localitati de la sud de mures la noi: Felnac, Vinga, Sagu, Lipova, Zadareni, Secusigiu, Zabrani, Neudorf, etc. Timisul cu Carasul si cu sudul aradului = BANAT Asa cum a fost dintotdeauna. AMIN.
7.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 13:50
Deputatul asta e un mare dobitoc. scrie pe fata lui. Aradul si Timisul trebuie sa construiasca impreuna. Sa facem o regiune adevarata sa le aratam miticilor ca ni-s cei mai tari
6.
Forza Viola
Vineri, 12 03 2010, 13:43
O fi spus o proste, dar se duce cu ea in Parlament, gaseste acolo vreo 20 asemeni lui, si chir o face. Noi, cei din Timis, n-avem nicio retinere: Aradu valea!
5.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 13:41
Bai aradenilor, fara Timis suntetzi zero barat, parazitatzi judetul nostru, ca puricele in blana cainelui, o sa va rupeti dintii. Nu voi ati vrut sa aveti aeroport comun cu noi, ca al vostru era de toata jena? Pai acum ce?
4.
Varza
Vineri, 12 03 2010, 13:37
Nu inteleg! Ce ne intereseaza pe noi timisorenii stirea asta ca sa fie prima? S-a trezit omul si a spus o prostie, gata este pe prima pagina. Scandal, sovinism, moarte ungurilor, sange! Asta vrea presa din timisoara? Se pare ca da. In rest nu avem probleme in orasul asta.
3.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 13:33
la ce m.u.i.e are nu ma mir !!!!
2.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 13:33
Il stiu pe idiotu asta, e din galeria UTEI, Deci clar, se simte in suburbia TIMISORII
1.
Anonim
Vineri, 12 03 2010, 13:31
baietasu asta e un imbecil. Daca ne-am face noi regiunea noastra aradu cu timisu, i-am bate la curu gol pe toti
Rezultate: [1 pagina]    1
căutare personalizată