Traian Basescu catre directoarea Petrom: mariti pretul pentru ca aveti monopol!

Marti, 15 11 2011, 11:00
Înscrie în Delicious Înscrie în Facebook Înscrie în Myspace Înscrie în Technorati Înscrie în Google Înscrie în Twitter Trimite articolul prin Yahoo Messenger   | Arhiva   | Foto   | Print   | Trimite unui prieten

A trecut de la "Cat mai sunt actiunile noastre?" la "Mie nu mi-a placut doamna directoare Mariana Gheorghe": Traian Basescu a schimbat tonul vizavi de conducerea Petrom dupa ce compania a marit pretul la motorina in plina campanie agricola: "pentru ca aveti monopol, doamna Mariana Gheorghe, da?"

colaj basescu mariana gheorghe"Nu intotdeauna ne place ce ne face Petrom-ul. Spre exemplu, mie nu mi-a placut doamna directoare Mariana Gheorghe, iesita in plina campanie agricola sa spuna «Am marit pretul la motorina, desi a scazut pretul la titei pe plan mondial», cu explicatia «Pentru ca este cerere». Iar explicatia corecta era alta: nu, pentru ca aveti monopol, doamna Mariana Gheorghe, da? (...) Are monopol pe resursele de titei ale tarii si scoate cu 16 dolari", a declarat Traian Basescu intr-o interventie televizata.

Petrom: e cerere mare, marim pretul!

Care este afirmatia Mariana Gheorghe care l-a iritat pe Traian Basescu? "Cererea de diesel a crescut si preturile sunt o reflectare a cererii si ofertei. In Romania producem mai putin decat este cererea. Este o tendinta la nivel mondial (cresterea pretului motorinei - n.r.)", a spus in urma cu o luna directorul general al Petrom.

Prin vara, Traian Basescu i se adresa familiar Marianei Gheorghe, director general executiv al Petrom: "Cat mai sunt actiunile noastre?",  la o intalnire cu presedintele Consiliului de Supraveghere Petrom, Gerhard Roiss, desfasurata la Palatul Cotroceni, dupa esecul ofertei de vanzare la bursa a 9,84% din actiunile OMV Petrom. La raspunsul acesteia ca o actiune Petrom este cotata la 31,80, seful statului a replicat, zambind: "Incepe sa ne para rau ca nu am vandut cu 33. Sa asteptam vremuri mai bune. Noi am refuzat 33 cand am vrut sa vindem 10%".

Banii pentru bugetul de stat, "de cateva sute de ori mai multi decat cand Petromul era al statului"

boicot protest benzina 1_1Traian Basescu recunoaste insa ca prea multe nu sunt de spus pentru ca de acolo vin bani frumosi pentru bugetul de stat. "Realitatea ramane: managementul, banii pe care i-a produs Petrom-ul, de cand s-a privatizat, pentru bugetul de stat sunt de cateva sute de ori mai multi decat cand Petromul era al statului, pentru ca de acolo fura toata lumea", a afirmat seful statului. Aceasta este explicatia de ce institutiile statutului nu reusesc, de ani buni, sa finalizeze anchete privind ceea ce se intampla pe piata carburantilor.

Transportatorii au reactionat!

"Ultimele sase luni au fost marcate de o scadere cu 11% a pretului titeiului la nivel mondial, scadere determinata de criza economica globala. In aceste conditii, Petrom isi rotunjeste frumos profiturile prin cresterea total nejustificata a preturilor. Cresterea va aduce in pragul falimentului firmele de transport si populatia ajunsa la limita suportabilitatii", au afirmat cei de la Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania. 

"Consiliul Concurentei se "chinuieste" de mai bine de cinci ani sa finalizeze o ancheta privind practicile de monopol ale distribuitorilor. Ministerul de Finante a derulat o ancheta prin ANAF ajungand la concluzia ca aceste cresteri de preturi nu sunt justificate, fara a rezolva situatia. Joc de glezne, aceasta este politica economica a guvernului fata de "stapanul" nostru Petrom. Care este pozitia clara a guvernului fata de aceasta situatie grava, generata de cresterea nejustificata a pretului la carburanti?", au comunicat UNTRR.

Profitul net al Grupului Petrom s-a dublat in primele noua luni, la 2,921 miliarde lei (694,5 milioane euro), si a depasit castigul record de anul trecut, iar vanzarile au avansat cu 23%, la 16,224 miliarde lei (3,857 miliarde euro), datorita pretului favorabil al titeiului si optimizarii activitatii operationale, precizeaza Mediafax.

CITESTE SI: Petrom si-a dublat profitul in plina criza. Vezi cum a reusit!

Citit de 5653 ori |
Arhiva Arhiva |
Foto Foto |
Print Print |
Sus Sus

Scrie parerea ta!








Security code de pe imagine

Lungimea comentariu: (min:10, max:1512 caractere!)
Aranjare: Rezultate/pagina: Ordine de listare:
Rezultate: [1 pagina]    1
18.
Anonim
Miercuri, 16 11 2011, 14:39
Base asta e un mare,mare idiot. Sa vina Vadim
17.
Anonim
Miercuri, 16 11 2011, 11:31
Romania se presupune ca a trecut la CAPITALISM. De ce parlamentarii nostrii, asa destepti cum se cred ei, dar habar nu au decat doar un lucru il stiu bine ca in legislatura de 4 ani sa se puna pe capatuiala ca nu se stie daca vor mai prinde si urmatorul mandat. Asa ca domnilor parlamentari din experienta AMERICII, trebuia sa nu ignorati legea de baza a CAPITALISMULUI, care este LACOMIA individului. Asa ca puneti degraba ordine in legislatie si elaborati urgent legea ANTITRUST. Daca am avea aceasta lege acum PETROM putea fi amendat cu zeci si sute de milioane de euro si aceste sume imense ar fi intrat la buget si se putea finanta sanatatea, educatia, pensiile, ajutoarele sociale etc.
16.
BURIC
Miercuri, 16 11 2011, 08:13
BHA STRAMBILOR !!!!! Ce dreq sunteti asa tampiti ma !!!! Azi luati o foaie de hartie si un pix si notati ,din ianuarie 1990 pana in 2006 ce privatizari au facut NEMERNICII...Roman,R.Vasile,A. Nastase (ZECE CASE),C.P. Tariceanu !!!!! EH....daca analizati ce si cum au incheiat gunoaiele astea contracte PAGUBOASE pentru tara,veti realiza cine si cum au vandut tara.Pana si "punga de gaz" din Marea Neagra" a fost vanduta "in alb" de un nenorocit ordinar.MORALA : Pe Basescu si Boc ,sa-i pupati in ALUP ,ca inca ne mai numim Romania si nu suntem in situatia Greciei,Portugaliei,Italiei,Irlandei............PADUCHILOR,v-am mai spus,luati o carte de colorat si faceti misto de ea ,AM SPUS !!!!
15.
Anonim
Miercuri, 16 11 2011, 01:16
alooo..PETROM=OMV!OMV nu are nici un castig inafara de faptul ca a sters o companie de pe piata!l-a luat la bani marunti pe vremea lui BONBONEL!cand zici petrom zici omv!nimic numai e romanesc!noi extragem gaz iar gazolina se baga inapoi in pamant nici macar nu se sinchisesc sa o proceseze!au cumparat la bani de nimic ,ungurii nu au dat MOLL-ul care era la pret de 10 ori mai mare ca petromul..noi l-am vandut pe nasturi!incet incet se inchid si parcurile de extractie,si vor ramane multi romani fara locuri de munca,austriacul vrea sa inchida tot ce inseamna petrom..astia suntem noi UN NEAM DE CKT!
14.
Amonim
Marti, 15 11 2011, 20:13
@7 - Totusi, despre exploatare/extractie ce se poate spune? E sau nu e monopol? Si avand in vedere ca titeiul national e binisor mai ieftin cred ca nu ar trebui sa ne referim doar la barilul mondial. Petrom amesteca cele doua produse cu preturi diferite si cand face pretul se raporteaza la pretul mondial de achizitie (respectiv vanzare). Adica el amesteca titei scump cu titei mai ieftin. Sunt curios cum poate fi concurat de altul care amesteca titei scum cu din ala tot scump. Sunt curios, daca va urca din nou barilul, daca vor spune: profitul nostru e suficient ca cererea e crescuta. Si uite, cum dintr-o problema punctuala care ne frige buzunarele individual, incepem sa discutam politica, capitalism si despre univers. Exact de aceea, cred ca noua nu ne va fi bine decat dupa ce o sa reusim sa implementam raiul pe pamant, o sa clarificam expansiunea accelerata si o sa facem ordine in univers. Dar prima oara discutam polemic despre acestea. Atunci, cand nu vom mai avea subiect de dezbatere si oa sa fim si noi de acord, o sa avem timp sa actionam eficient si coordonat in directia rezolvarii unor probleme marunte care ne musca acum doar ca sa ne abata de la adevarata noastra menire. Atunci o sa si facem ceva fiecare.
13.
coco
Marti, 15 11 2011, 20:01
cand era petrom la noi era capusata de sute de firme ale lacheilor de guvrenanti,acum nu avem decat sa ne plangem de mila ce natiune de fraieri suntem.......
12.
Anonim
Marti, 15 11 2011, 18:51
mai face si el valuri, oricum funia se apropie de par. Il asteapta un 2012 in care se va spulbera ultima lui sansa si il astepata suspendarea si bineinteles costumul in dungi, ultima fita in moda la Jilava. Rusine sa iti fie fatarnic nenorocit !
11.
@7 !
Marti, 15 11 2011, 18:32
8. BURIC ! Sunt @7 , poti sa-mi spui si mie a cui este rafinaria Petrotel Ploiesti ? Daca exista cel putin 2 concurenti , eu zic ca nu mai este monopol !
10.
Bogdan
Marti, 15 11 2011, 18:28
Bai BURIC, alt mod de a te exprima, nu te-a invatat ma-ta?! Janghina ordinara ce esti. Vorbeste frumos in gatzii ma-tii, sau invata acasa sa vorbesti, si dupa aia du-te la clubul de net sa-ti expui parerile aici!
9.
Anonim
Marti, 15 11 2011, 16:01
Stati linistiti si nu va agitati ca asta e doar un exercitiu de imagine.Prin toate vorbele si actiunile astea tata Base incerca sa se aproprie de "popor"(parerea mea de cei din mediu rural sau cei necititi si trecuti prin viata).Arestarea lui Vantu,gargara cu Petromul,ar vrea el si ridicarea pensiilor si salariilor la anul da nu-i prea merge cu FMI si vor mai urma.Urmeaza alegerile...sa curga bere la galeata portocalie si sa sfaraie micii....uraaaa :))))
8.
BURIC
Marti, 15 11 2011, 15:20
@7. Anonim...bai C*ACAT PANSAT, "n" companiile de care vb tu in necunostinta de cauza,cumpara de la PETROM tampitule, si-ti vinde tie dobitocule la "bucata',daca acele "n" companii n'ar mai cumpara de la PETROM,PETROMUL n-ar mai avea MONOPOL,si nu s'ar mai juca cu pretul carburantilor,daca sunteti prosti,de ALUP mea nu colorati si voi o carte,decat sa va dati ampulea cu parerea !!!!
7.
Anonim
Marti, 15 11 2011, 14:58
Ce monopol are Petrom ? Sunt " n " companii pe piata , are dreptate doamna director , pretul e dictat de cerere si oferta !
6.
(Mono)polul puterii
Marti, 15 11 2011, 14:44
Protestul cetatenesc prin amendarea "monopolului" Petrom este o solutie, ca o reactie particulara la EFECT, dar nu va inlatura si amenda CAUZA!!! Eficient ar fi sa amendam cu totii prin acelasi tip de boicot si sa provocam "falimentul" sistemului "democratic" statal, prin neexercitarea in masa a DREPTULUI de vot, altfel, indiferent ce "culoare" se roteste la guvernare, validam cu votul nostru un sistem corupt, hot si infractor, caci stim cu totii ca marile afaceri, inclusiv cele private!, se fac cu statul, cu banii publici si asta de catre "baieti destepti" din tot arcul politic, fara exceptie!!! Iar sanctionarea Petrom, daca aplica o politica de monopol, este o OBLIGATIE a statului roman, prin institutiile sale si nu ar trebui sa ramana doar o atentionare publica a presedintelui!
5.
consumator
Marti, 15 11 2011, 14:37
Pai daca Petromul are monopol are pt ca noi cumparam de la ei! A nu se intelege ca sunt de acord cu politicile aplicate de companiile astea, sunt niste nesimtiti dar cum sa si intervina statul pe o piata libera? In cazul asta NOI trebuie sa intervenim, sa ducem la schimbare, consumatorii!
4.
Anonim
Marti, 15 11 2011, 13:47
Well, puteti protesta prin neutilizarea masinilor personale. Este optiunea fiecaruia. Pe de alta parte, ce zice Basescu...pai statul stie cel mai bine ce inseamna monopol, nu-i asa? Noi platim o gramada de taxe si impozite, majoritatea dintre ele fara nici o noima sau logica si asta pentru ca statul are monopol, pentru ca poate. Deci, despre ce se plange in public presedintele? Ca unii fac ca si statul roman? Pai daca pot de ce sa nu mareasca? Preturile sunt la fel ca in alte tari europene. Ca nu este la fel nivelul de trai este alta poveste.
3.
Noname :)
Marti, 15 11 2011, 13:03
@Anonim2 - ai perfecta dreptate cand spui ca este doar o masa mare de oameni care comenteaza in gol. Eu nu am mai alimentat de la Petrom de peste 2 ani de zile, de cand au inceput sa devina nesimtiti la preturile combustibililor. E o forma personala de protest. De la mine Petrom nu a mai primit direct bani, doar indirect prin intermediul combustibililor cumparati de celelalte lanturi de benzinarii de la care eu am alimentat. Oricum, mai putin decat pretul la pompele lor. Cati mai pot spune sincer acelasi lucru. Toata nemultumirea romanillor este ca un foc de paie. Cel mai clar exemplu este initiativa celor de la Eject. A tinut cateva luni dupa care gata. Si in toate lunile respective, cand treceam pe langa o benzinarie OMV Petrom erau cel putin 3 din 4 pompe ocupate. De multe ori erau masini care asteptau la coada sa prinda o pompa libera. Degeaba ne plangem si, in paralel, alimentam de la ei. Daca nu luam atitudine pentru a le reduce drastic si rapid beneficiile, plansul si injuratul sunt efectiv de pomana.
2.
Amonim
Marti, 15 11 2011, 12:41
@PATRIOTUL: In mare de acord cu tine. Nu sunt de acord cu atitudinea de asteptare de la cineva sa ne rezolve problemele, sa ne dea si faca pentru noi (desi ar cam avea ceva atributii). Toti avem de comentat, pe buna dreptate, dar in loc sa facem fiecare ceva preferam sa ne uitam catre cineva care SA (SE) FACA CEVA. Aceasta doamna/companie ar putea fi contrazisa de noi (cei nemultumiti). Ai prea multa cerere? Apoi nu mai iau de la tine. Si ma tin de cuvant. Dar asta e mai greu decat sa comentez. Ce a ramas in urma 'protestelor' anterioare in afara de comentarii? Vezi ca lor le creste profitul (se dubleaza) dar noi am ramas sa asteptam sa SE FACA CEVA. Si transportatorii, care conteaza in ce priveste cererea, asteapta sa SE FACA CEVA. Stim cu totii ce ar trebui sa facem. Dar noi plangem in fata drobului de sare. Ar fi bine sa faca ceva si SRI. Ca doar pe noi ne protejeaza (cica). Ar fi bine sa faca ceva si vecinul meu si prietenii mei si toti... Eu observ inteligent ce se intampla, analizez, trag concluzii, fac o asociatie, ma uit in sus catre zeus. Dar mi-e greu sa fac x km in plus ca sa alimentez de la altcineva. Si uite asa ii dam dreptate doamnei/companiei care care eufemistic ne spune ceva despre cerere si in paralel fac ceva. Maresc pretul. Ca au observat ca suntem prosti, doar vorbim si ne uitam in sus catre cateva autoritati. Alea se cumpara/controleaza mult mai usor decat o masa mare de oameni cat de cat hotarati. Dar aceasta masa nu exista. E doar una ce comenteaza in gol.
1.
PATRIOTUL
Marti, 15 11 2011, 11:51
macane si base asta a proasta! parca noi suntem prosti si nu stim ca isi ia procent de la fiecare companie de petrol....mergeti in orice statie peco si veti vedea alianta dintre statile peco, daca cumva vreo statie mareste pretul carburantului, autotmat se anunta prin telefon si cresc toate statile pretul....de ce S.R.I. nu intercepteaza telefoanele cu discutiile dintre sefii de statie sau directorii de companii petroliere? va-ti minuna cat se cotizeaza din partea fiecarei director catre presedentie
Rezultate: [1 pagina]    1
căutare personalizată