Din 2012 se introduce coplata in serviciile medicale: vezi cine va fi scutit! | VIDEO

Duminica, 04 12 2011, 04:16
Înscrie în Delicious Înscrie în Facebook Înscrie în Myspace Înscrie în Technorati Înscrie în Google Înscrie în Twitter Trimite articolul prin Yahoo Messenger   | Arhiva   | Foto   | Print   | Trimite unui prieten

Platesti, ca si asigurat, contributia la sistemul de sanatate, insa nu-i de ajuns daca vrei sa fii consultat si tratat de medic! Din 2012, milioane de romani vor scoate din buzunar bani pentru servicii medicale de baza, pana la a douasprezecea parte din valoarea veniturilor nete anuale - e asa numita coplata, pe care Guvernul s-a angajat s-o introduca prin acordul de imprumut convenit cu FMI, Comisia Europeana si Banca Mondiala. Nu toata lumea plateste, sunt categorii sociale scutite de coplata!

bolnavi-spitale-perfuzii pr1Ce este coplata? E suma care reprezinta plata contributiei banesti a asiguratului pentru a putea beneficia de serviciile medicale din pachetul de servicii de baza, in cadrul sistemului national de asigurari sociale de sanatate. Suma prevazuta drept coplata se calculeaza procentual din valoarea serviciilor medicale.

Legea 220/2011 pentru modificarea si completarea Legii 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, prin care este introdusa coplata pentru unele servicii medicale, prin intermediul unui "tichet moderator pentru sanatate", a fost publicata in 30 noiembrie in Monitorul Oficial.

In aceste conditii, nu mai e loc de multe vorbe, negocieri, discutii, multi dintre romanii care apeleaza la medic sunt, peste putina vreme, buni de coplata, chiar daca, luna de luna, achita constinciosi contributia la sistemul de sanatate.

Cine este scutit de coplata?

Urmatoarele categorii de asigurati sunt scutite de la coplata, zice legea:
a) copiii pana la varsta de 18 ani, tinerii intre 18 ani - 26 ani, daca sunt elevi, absolventi de liceu, pana la inceperea anului universitar, darnu mai mult de 3 luni, ucenicii sau studentii, daca nu realizeaza venituri din munca;
b) bolnavii cu afectiuni incluse in programele nationale de sanatate stabilite de Ministerul Sanatatii, pentru serviciile medicale aferente bolii de baza respectivei afectiuni, daca nu realizeaza venituri din munca, pensie sau din alte resurse;
c) pensionarii cu venituri numai din pensii de pana la 740 lei/luna.

Cand ti s-a luat a douasprezecea parte din valoarea veniturilor nete anuale, scapi de coplata

Suma perceputa drept coplata in cursul unui an nu poate depasi a douasprezecea parte din valoarea veniturilor nete anuale realizate. Dupa atingerea sumei maxime privind coplata pe asigurat pe an calendaristic, serviciile medicale pentru care se incaseaza coplata sunt acordate fara coplata.

Documentul justificativ prin care se face dovada coplatii serviciilor medicale este tichetul moderator pentru sanatate. Sumele incasate din coplata constituie venituri ale furnizorilor de servicii medicale si se utilizeaza pentru imbunatatirea calitatii serviciilor medicale si pentru achizitionarea tichetului moderator pentru sanatate.

Avem lege, dar se asteapta normele pentru a afla nivelul coplatii

Lista serviciilor medicale pentru care se incaseaza coplata, nivelul coplatii, precum si data aplicarii coplatii se stabilesc prin contractul-cadru si prin normele de aplicare a acestuia: in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi se vor adopta actele normative corespunzatoare pentru modificarea contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate si, respectiv a normelor de aplicare a acestuia.

Orientativ, trebuie spus ca, la adoptarea proiectului privind coplata de catre Guvern, acum un an, oficiali ai Ministerului Sanatatii vehiculau o suma de cinci lei pentru consultatiile medicului de familie aferente serviciilor platite separat si 15 lei pentru vizitele la domiciliu in afara programului de lucru de sapte ore. Consultatia la medicul specialist din ambulatoriu va fi platita cu 10 lei, iar consultatia la medicul specialist in afara programului de lucru va fi taxata cu 20 de lei. De asemenea, consultatia efectuata de serviciul de ambulanta, doar in cazul cand aceasta reprezinta solicitare de consultatie la domiciliu, va presupune o taxa de 20 de lei.

Coplata, sustine ministrul sanatatii, "va reduce utilizarea nejustificata a unor servicii din sistem"

ritli ladislau_kMinisterul Sanatatii preciza, la momentul adoptarii actului normativ in Guvern, ca de la sistemul de coplata vor fi exceptate circa 8 milioane de persoane. De asemenea, ministerul estima ca prin coplata se vor adauga 378 de milioane de lei anul sistemului de sanatate. Introducerea sistemului de coplata constituie unul dintre angajamentele Guvernului in acordul de imprumut convenit cu FMI, Comisia Europeana si Banca Mondiala: ponderea scutirilor de la plata nu trebuie sa depaseasca un nivel de 40 la suta dintre pacienti.

Ce sustine ministrul sanatatii Ritli Ladislau? "Introducerea sistemului de coplata, prin tichetul moderator de sanatate, va duce la o reglare a sistemului. Coplata va optimiza circuitul pacientului in sistem si va fi un mecanism care va reduce utilizarea nejustificata a unor servicii din sistem, ca de exemplu accesarea serviciilor spitalicesti". Partea proasta e ca romanul e fript cu atatea reforme, in sanatate, educatie ori te mai miri pe unde, reforme care i-au bulversat viata, incat nu poate lua decat cu rezerva aceste spuse, mai ales ca il loveste direct in buzunar!

CITESTE SI: Raed Arafat: Coplata nu ar trebui introdusa in sistemul de Urgenta

Citit de 13825 ori |
Arhiva Arhiva |
Foto Foto |
Print Print |
Sus Sus

Scrie parerea ta!








Security code de pe imagine

Lungimea comentariu: (min:10, max:1512 caractere!)
Aranjare: Rezultate/pagina: Ordine de listare:
Rezultate: [1 pagina]    1
43.
zmtmuuwwg
Vineri, 04 05 2012, 10:18
2Hsmnp nopbxznpskpx
42.
yxmhztrwsxd
Miercuri, 02 05 2012, 11:53
uYe7Q5 sxbgwpinjvgr
41.
Dongwoo
Miercuri, 02 05 2012, 02:45
Pentru a primi cardul noitanal de sanatate trebuie sa indeplinesti doar doua conditii: sa depui o cerere la casa de sanatate in evidenta careia te afli si sa achiti contravaloarea cardului (aproximativ 2 euro).In ceea ce priveste accesul la serviciile medicale, persoanele care nu platesc contributia la CNAS se impart in doua categorii.Persoanele care ar trebui sa-si plateasca toate contributiile, insa dintr-un motiv sau altul nu au facut acest lucru nu vor beneficia de gratuitate. Ei vor trebui sa plateasca integral serviciile medicale, cu exceptia celor de urgenta.Persoanele care nu sunt obligate prin lege sa contribuie la Fondul noitanal unic de asigurari sociale de sanatate nu vor fi obligate nici sa plateasca serviciile medicale. Categoriile de persoane care sunt scutite de plata sunt:- persoanele asistate social (Legea 416/2001),- pensionarii cu pensii sub 740 lei/luna,- copiii cu varsta pana in 18 ani,- somerii,- persoanele care beneficiaza de gratuitati (revolutionari, persecutati politc, veterani, persoane cu handicap),- personalul sanitar,- gravidele, insa doar pentru servicii aferente graviditatii,- persoanele aflate in Programele Nationale de Sanatate.Echipa Zurich Broker
40.
Anonim
Marti, 20 03 2012, 17:10
am platit cas-ul timp de 40 de ani si nu sunt de acord sa mai platesc si coplata.Ce s-a facut cu banii mei ? De ce schimbati regulile in timpul jocului ? Dupa mine este O HOTIE !!!
39.
Anonim
Joi, 09 02 2012, 09:56
eu nu vreau sa mai cotizez deloc, nici coplata, nici lunar din salariu. atunci cand merg la medic platesc pe loc, ca oricum in ziua de azi, daca nu le pui bani in buzunar nu se uita la tine. le dau atunci cand voi merge la ei., in buzunar direct .
38.
Anonim
Joi, 09 02 2012, 09:54
eu nu vreau sa mai cotizez deloc, nici coplata, nici lunar din salariu. atunci cand merg la medic platesc pe loc, ca oricum in ziua de azi, daca nu le pui bani in buzunar nu se uita la tine. le dau atunci cand voi merge la el., in buzunar direct .
37.
Anonim
Luni, 30 01 2012, 21:16
Am 14 ani si azi am fost la doctor pentru ca am dureri groaznice de coloana. Am plecat de la scoala direct la spital fara niciun ban. Cand am ajuns acolo am aflat ca trebuie sa pletesc 5 lei ca sa pot sta la coada:)) am sunat o prietena a venit si mi-a adus ea 10 lei. Am platit pe urma cand am vrut sa imi fac radiografie alti 50 de lei. Parintii sunt asigurati amandoi . Eu de ce am platit?
36.
gjdrawib
Vineri, 30 12 2011, 16:36
rLpGql oohqxdjpqrpq
35.
giwjybnnjzk
Miercuri, 28 12 2011, 13:28
fsdEQo oumbcwstyvny
34.
Emma
Miercuri, 28 12 2011, 00:18
That's a mold-bearker. Great thinking!
33.
Anonim
Luni, 05 12 2011, 16:00
pentru acei medici care imi cer bani,cind ma duc la ei,eu platesc asigurarea 300 lei lunar,unde sint banii aia,dupa aceeia imi mai cereti bani
32.
Anonim
Luni, 05 12 2011, 15:07
@ 28. Andor74 mi se pare absolut absurd ceea ce spui. Stopajul la sursa in groapa asta de gunoi numita generic rumunica are caracter de IMPUNERE. Adica,in mod CERT si LUNAR mi se retin niste bani din castigul muncii mele, bani pentru care chipurile nu am dreptul de a beneficia de absolut NIMIC?!!!! Pai in ce tara bananiera traiesc daca trebuie sa platesc fara sa primesc nimic in schimb? Ca sa nu existe vreun dubiu, si eu merg la spitale si clinici private insa eu am sansa ca am asigurare privata de sanatate de la locul de munca. Absolut dementiale si uluitoare legile date pe zi ce trece. Asa cum spunea cineva cateva randuri mai jos vine scadenta platii pentru imprumuturile de la FMI. Ne-am vandut aidoma grecilor insa macar aia au spirit de natiune si lupa pana la ultimul pentru crezul lor (aici e alt subiect deja dar, ca de obicei, suntem noi nota discordanta in balcani). Halal tara, halal popor. Asa sa ne ajute Dumnezeu!!!
31.
Aurel
Luni, 05 12 2011, 13:53
Nu mai la noi in Romania se poate auzi asa ceva..e furt pe fata...sincer...nu stiu de unde vine ideea..dar cu siguranta ala care a propuso si cei care au votato trebuie sa aibe un salar de vreo 5000e pe luna...atunci da poti sa platesti..asa ...noi cei care nu avem de lucru..care traim de pe o zi pe alta...putem muri lejeri..ca doar aici e poibil asa ceva...Eu nu sunt mandru ca sunt Roman..in loc sa fim ajutati...noi suntem furati..si nimicu ala il vor de la noi...rusine voua...
30.
fraierituL
Luni, 05 12 2011, 13:33
deci dl Ritli, sau cum te cheama. Sa nu visezi nici matale, nici cei de la putere, ca vor mai primi odata votul meu. Nu sunteti capabili sa umpleti gaurile decat saracind populatia in continuare. Lucrez de 25 ani "decartand"in sistem. Nu am beneficiat niciodata de o zi de spitalizare de nici o forma. Unde sunt acei bani? Si nu sunt singurul in situatia asta. Si voi vreti si mai multi? RUSINE PT IMPOTENTA VOASTRA. LASATI PE ALTII!!!!
29.
Anonim
Luni, 05 12 2011, 13:22
Românii s-au învîţat, încă de pe vremea comuniştilor, să primească TOTUL pe gratis! Să se intereseze, că ÎN MAJORITATEA ţărilor dezvoltate, gratuităţile la serviciile medicale şi la medicamente sunt FOARTE LINITATE!!!
28.
Andor74
Luni, 05 12 2011, 12:24
Problema e ca de serviciile medicale au abuzat tot "asistatii" si pana acum. Cine vrea sa aiba casa si masina si bani pentru el nu are timp de pierdut la doctori. Deci oricum nu introduce nimic nou decat ca legifereaza sistemul existent: adica cei care vor sa munceasca nu au pierdut zilele prin spitale ci s-au dus la clinicile particulare si au platit consultatiile.
27.
Anonim
Luni, 05 12 2011, 09:30
Doctorita mea de familie cere bani din vara (si la stundenti si la pensionari ) si nici nu se pune problema de o chitanta. Daca ne-ar ajuta cu ceva ar fi ok, dar in spital dam aceeasi suma de bani la doctori pe aceleasi servicii (nimanui nu ii pasa cat ai platit tu CAS-ul sau ca ai platit coplata).
26.
AnonimTM
Luni, 05 12 2011, 08:47
Nu e bine, dar nici rau nu e. Macar asa primesti chitanta pe spaga care o plateai inainte sa se uite cineva la tine oricum ... asa ca nu se schimba nimic, doar devine legal ...
25.
ADRIAN
Luni, 05 12 2011, 02:34
NU ROMANIA SAU MINISTERUL SAU VREUN CONSILIER AU IMPUS ACEST LUCRU ROMANILOR SI FMI ETC SI NU ESTE DECIT O PARTE CE NOI ROMANI NU AM CUNOSCUTO ATUNCI CIND SA SEMNAT ACORDUL CU ACESTE INSTITUTII IN 2012 INSA VINE ADEVARATA SCADENTA ADICA VOM CUNOASTE TOT LA CE AM FOST INDATORATI EU PERSONAL CRED CA DUPA ALEGERI ACEST LUCRU CRED CA A FOST CONVENIT CU VIRFURILE STATULUI
24.
Anonim
Luni, 05 12 2011, 02:14
deja se practica coplata asa ca nu e nici o noutate
23.
Anonim
Luni, 05 12 2011, 01:12
Nu va dati seama ca tot in cei necajiti loviti? Oare sunteti inconstienti? Credeti ca pentru cei cu bani, suma de 10 sau 20 Lei cat se spune ca este coplata pentru un serviciu medical, reprezinta ceva? NIMIC !!! In schimb pentru omul de rand sa stiti ca da! Reprezinta enorm. Si culmea, mai sta si la rand vreo doua ore ca sa intre la medic. Ca asa-i in Romania!
22.
Anonim
Luni, 05 12 2011, 00:10
Asta e doar inceputul,vor urma multe altele....ce putem sa facem? ramane la latitudinea fiecaruia ....
21.
Anonim jan
Duminica, 04 12 2011, 22:47
eu am peste 50 de ani de 5 ani nu am luat nici macar o aspirina de la ministerul sanatatii,platesc degeaba taxa impusa,daca ar fi o baza legala m-as retrage oricand,in caz de probleme de sanatate voi trece si eu ca alti politicieni granita in ungaria,sa fim seriosi ca nu as apela la oamenii lui d-nul Ritli.
20.
Anonim
Duminica, 04 12 2011, 21:03
sunt niste gunoi in guvern ari trebui sa fure mai putin si ari fi destul bani si pentru sanatate
19.
Anonim
Duminica, 04 12 2011, 21:03
sunt niste gunoi in guvern ari trebui sa fure mai putin si ari fi destul bani si pentru sanatate
18.
Anonim
Duminica, 04 12 2011, 20:32
măi dragă, dar nu umblaţi concomitent şi la "schimbarea la mentalitate" a tutulor medicilor (de familie, specialişti, primari, secundari, terţiari, etc...) şi a "înalţilor specialişti" din ministerul sănătăţii ?
17.
Anonim
Duminica, 04 12 2011, 18:31
lumea se autodistruge !!! in curand WW3 !
16.
Alt roman
Duminica, 04 12 2011, 16:44
@15,tocmai asta este motivul introducerii asigurarilor private si a cooplatii ,sa nu mai fie nevoie ca berbeci ca tine sa beneficieze de servicii a proasta si nici sa mergi la medic ca la ospatar. Platesti esti tratat dupa protocoale ,...nu la revedere! Si totusi cred ca un medic a avut vacante mai multe decat ai avut tu scoala.Invata sa respecti si vei primi respect.
15.
Un roman
Duminica, 04 12 2011, 16:33
Bai nea Ritli ca sa-ti dai seama ca esti prost tre sa te duca mintea. Cati doctori care iau mita ai dat afara? De ce nu esti tratat daca nu dai nimic? De ce trebuie sa-mi cumpar pana si leocoplastul? Bai nene trimiteti corpul de control la Spitalul Judetean de Urgenta din Timisoara ca ai sa-ti dai pe spate de ce ai sa gasesti si dupa aia sa vii sa ceri coplata! Sau sa ceri coplata cand voi toti guvernantii va veti trata in spitalele astea infecte din Romania!
14.
Anonim
Duminica, 04 12 2011, 16:27
Fratilor cind intram in Schengen poate orice cetatean din spatiul Schengen avea domiciliul in orice tara din spatiul Schengen si s-a beneficeze de toate serviciile sociale a tarii respective. Mai clar daca un romin are domiciliul in Italia atunci b eneficiaza de toate drepturile sociale ca si italienii!
13.
Anonim
Duminica, 04 12 2011, 15:31
la foamea din ro mai asta le lipsea romanilor ! am impresia ca astia vor sa curete populatia prin diferite metode si mecanisme bine puse la punct ! daca banii stransi din contributia lunara pentru sanatate s-ar fi dus in sanatate, si nu in guvern, probabil ca acum sistemul sanitar ar fi stat mult mai bine !!
12.
Anonim
Duminica, 04 12 2011, 14:24
Bun. Asa este si in USA.
11.
Anonim
Duminica, 04 12 2011, 13:54
aceasta lege este facuta de consilierul prezidential PDL virgil paunescu .
10.
Asiduratul care plateste
Duminica, 04 12 2011, 12:14
Poate asa se mai reduce consumul nejustificat de medicamente prescrise la cerere-...ca de aceea am dreptul?!...!-. Pacientul trebuie sa mearga la medic doar cand este cazul si nu sa socializeze si sa ceara lunar medicamente pe principiul ,sa fie acolo ca nu se stie....
9.
AlexR
Duminica, 04 12 2011, 12:00
@Hallo, batranii trebuie sa beneficieze de mai multa atentie medicala, dar unii si-au facut abonament gratuit la a merge la medic fara motiv. Exista statistica care arata ca romanii consuma pastile in exces. La fel exista oameni care consuma servicii medicale in exces, ca sunt gratis.
8.
Anonim
Duminica, 04 12 2011, 11:58
@Hallo, batranii trebuie sa beneficieze de mai multa atentie medicala, dar unii si-au facut abonament gratuit la a merge la medic fara motiv. Exista statistica care arata ca romanii consuma pastile in exces. La fel exista oameni care consuma servicii medicale in exces, ca sunt gratis.
7.
Hallo
Duminica, 04 12 2011, 11:39
AlexR, vei ajunge si dumneata pensionar ca nu beneficiezi de tinerete fara batranete. Iti doresc sa nu fi nevoit sa stai "de dimineata pana seara in cozi la medicii de familie". Dar dupa fierea pe care o ai cred ca vei ajunge acolo. Stiai ca sentimentele te ajuta sa fii mai mult sau mai putin sanatos?
6.
Anonim
Duminica, 04 12 2011, 11:14
Cred ca unele din comentariile de mai jos apartin unor domni medici. 9 din 10 nici nu se uita la tine daca nu le bagi plicu
5.
AlexR
Duminica, 04 12 2011, 11:12
Deci tot oamenii care muncesc vor platii grosul. Daca esti "somer" (lucrezi la negru) vei atinge pragul imediat si vei beneficia gratuit in continuare. Nici problema pensionarilor care stau de dimineata pana seara in cozi la medicii de familie nu e rezolvata.
4.
Anonim
Duminica, 04 12 2011, 11:11
Si care e problema? Cotizez la CAS de 20 de ani, n-am fost niciodata internat in spital si acum imi spune ca trebuie sa platesc pentru asta. Nu cer nimanui sa-mi achite operatia de 30.000 euro, dar pt ce plm cotizez cotizez la buget milioane luna de luna cand ei imi spun ca trebuie sa platesc o consultatie???? Pentru ce dau banii aia??? Ca sa tina oameni ai strazii luni de zile in spitale, ca sa achite tratamente superscumpe pentru eu stiu ce boli rare. De ce e porcaria asta?? Nu vreau decat echitate: sunt de acord sa platesc nu coplata, ci tratamentul complet, dar sa nu-mi mai ia atunci CAS. Si asa daca am nevoie de ceva, nu se poate in spitalul de stat, ci numai in clinica particulara unde presteaza acelasi domn doctor. Este o noua inventie a pedelistilor, o noua reforma de kkt
3.
Anonim
Duminica, 04 12 2011, 10:45
@2, pai "dincolo" can vine medicul si iti spune ca asigurarea nu iti acopera operatia de ex 30 000E , si tu daca ai bani te operezi iar daca nu..asta e. Asa este si la noi, numai ca nu este legal. Si sa fim sinceri, majoritatea doctorilor nu cer bani, numai nesimtitii. Ca te pune sa mai cumperi una alta cant te internezi... asta e, si ca mai dam noi cand iesim din spital cate ceva.. sanatatea costa bani.
2.
Anonim
Duminica, 04 12 2011, 10:34
|Si asta rezolva problema spagii data la medic si imbunatateste sistemul medical?
1.
Anonim
Duminica, 04 12 2011, 10:04
Si care e problema ?Articol scris la apelul de seara. Iesiti si voi jurnalistii lui peste putin in lume si pe urma macaniti...... Asa incepe sa intre in normalitate si sistemul romanesc si poate ca vor invata si pacientii sa mearga la medic,doar cand sant bolnavi ....
Rezultate: [1 pagina]    1
căutare personalizată