Reactualizat la:

Piata auto din Mehala incepe sa functioneze

Piata auto din Mehala incepe sa functioneze
Introducerea noii taxe de poluare auto a reusit cat de cat sa deblocheze piata auto second hand timisoreana. „Coafata” de curand, piata din Mehala se umple tot mai mult de clienti si vanzatori. Un scurt tur prin piata demonstreaza inca o data, daca mai era nevoie, ca banatenii se dovedesc, in privinta autoturismelor, conservatori.

Rectifica

Apropierea de Germania si prezenta de ani buni pe strazile timisorene a marcilor din aceasta tara fac Volkswagen, Audi sau Opel favoritele soferilor. Aceasta se poate observa si din autoturismele disponibile pentru vanzare. Spre deosebire de Bucuresti unde se cauta masini superluxoase, masini din anii 2004 - 2005, la Timisoara sunt cautate mai ales autoturisme de tip euro 3, din anii 2001 - 2002 si cu maxim 150 000 de kilometri parcursi.

„Oamenii au asteptat sa vada cat vor plati, aceasta incertitudine ne-a distrus afacerea”,  ne spunea unul dintre cei care aveau la vanzare un Volkswagen cu cativa ani vechime. intre timp, numerele germane au expirat, omul a fost nevoit sa inmatriculeze masina, a platit o gramada de bani pe taxe, aceasta in loc ca acesti bani sa „produca”. Castigul sau nu depaseste 1 000 de euro la un drum, asta numai daca vinde masina imediat. Aceasta conduce catre aparitia unui nou model de vanzare a masinilor uzate, cele aduse la comanda. Orice publicatie de anunturi de mica publicitate contin anunturi de genul „aduc masina la comanda…”.

Specialistul are legaturile lui la dealerii din Germania, urmareste site-urile de specialitate si in momentul in care apare „comanda” e anuntat si porneste dupa automobil. E mai simplu, banii omului nu stau blocati, toti sunt multumiti. in general, la un asemenea drum carausul isi pune pretul transportului si un mic profit. Solicitantul plateste doar cateva sute de euro in plus. Acest sistem se foloseste mai ales la masini valoroase, euro 4, vechi de doi trei ani. Preturile la aceasta categorie sunt mai mari iar clientii mai putini.

Spre exemplu un VW Passat din 2007, cu ceva peste 20 000 de kilometri parcursi ajunge si la 23 000 de euro. Un Golf 4 din 2004 costa 10 000 de euro, un Audi A4 din 2005 la 17 500 iar un Ford Focus C Max, din 2006, un fel de SUV mai mic, ajunge la 10 600 de euro. Revenind la masinile plebeilor, un Ford Focus din  2001 costa 7 500 de euro, inmatriculat si cu 130 000 de kilometri la bord, unul neinmatriculat dar din 2004 ajunge la 6 400 de euro.

Un Passat de 1,9 litri diesel, inmatriculat, cu 134 000 de kilometri se vinde ce 10 300 euro. Putin negociabil… Un Golf 4 din 2000, tot 1,9 diesel, inmatriculat si cu un set de cauciucuri de iarna ajunge la pretul de 6 600 de euro. Opelul e o masina si mai „populara”, preturile sunt ceva mai mici. Un Astra din 2001, 1,6 litri, adus recent si inmatriculat se lasa dat de proprietar cu 6 500 de euro. Un Astra clasic de 1,2 litri, euro 4 si 116 000 de kilometri, din 2001, ajunge la 6000 de euro.



Comentarii 0

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe AGENDA.ro

Autentificati-va pe AGENDA.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe AGENDA.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou